bila tengok blog orang lain, meriah je dengan gambar-gambar....best je tengok...anyways, being the super lazy that I am, jangan harapla blog ni nak penuh dengan gambar-gambar la kan..but i still like to write in here...for my own future reference jugak...
am in Houston for about a week now, tak pegi mana pun....pagi pegi kelas, petang balik kelas, malam pegi makan, borak-borak n balik....pegi tengok wayang pun baru sekali je...tengok Shrek...the cinemas here are big...walaupun kat suburbs je...tapi yang best nya banyak food selection la...so far here's what I eat (besides makanan hampeh kat cafe training center)...
1. Miyako Sushi : oohh, sedap sedap....we had california roll, unagi with avocado roll, salmon with crabmeat..and this prawn tempura sushi wrapped with mango and hot sauce....nyummm...had green tea ice cream for dessert, but this one agak manis dan kurang rasa green tea nya
2. Mia Luna: it's a tapas bar at Rice Village...I had some fried squid and salmon...sedap and murah
3. Shiva Indian restaurant: I ordered the Jhinga (prawn) Vindaloo...tak sedap sangatla, not worth it.better pergi kedai India lain...lagi mahal pun tapi lagi sedap, so takpe....
4. went to a Korean BBQ with my classmates...tapi aku tak makan bbq aka arirang tu....I ordered pajeon and bibimbap instead....pajeon dia lagi sedap kot yg aku buat sendiri....bibimbap pun biasa je...takleh lawan bibimbap yg aku makan masa on the way ke Gyeong-ju. Huhu...tapi mat-mat saleh tu sangat la suka and kagum dengan murahnye makanan kat situ.....makan punya la banyak plus beer and sake (them)....for 7 ppl...USD180 with tips....kira murahla by their standard....dan diorang jarang makan kat Chinatown...
5. tengahari went to Italian restaurant nearby learning centre sebab kitorang depressed tengok lunch yang diserve....tapi tak sempat nak makan habis lunch tu sebab dah kena balik kelas....
6. Went to Istanbul grill for some Turkish food coz I need some meat! Mat saleh kat kelas aku cakap sedap....meleleh-leleh air liur bila cerita pasal food and dessert kat situ...for me, biasa2 je la....I like the humus though...and the bread....dessert dia pulak (baklava) a bit sweet for my liking....so ambik sikit je
ok that's it so far....esok nak makan apa pulak ye?
4 comments:
Waarrgghh Houston again? And you're bored? Come come, we trade places!!
Liz, u made me read again what I wrote....mana ada I cakap I bored...hehehe, am having a great time, girl!
Your last post said "the trip wasnt as miserable... Bla bla bla", i assumed you weren't having fun! Haha tak kira, nak trade places gak! Nak pegi Houston again!!!
i am searching for ur chiangmai..
end up makan makan punya entry..
thank god there are no pictures..
Post a Comment