make my day :)

Thursday, March 24, 2011

List for the New Life (Update)

I wrote an entry about what I need to have for the new life at this entry .....so let's see how it has been...

Kad "Touch n Go"

now I have to go back and forth my three offices, I need it, tak larat setiap kali pun nak beratur beli tiket. Bought one 2 months back..

A pair of sturdy, trendy flats:
nanti nak kena jalan turun naik bukit untuk ke stesen LRT, pastu kena berdiri kat dalam LRT, pastu kena jalan ke hulu ke hilir yarabi...so, merana la kalo memanjang pakai kasut tinggi....my solution would be to keep a pair of high heels in the office for whenever I need that "extra inches of confidence", then to get flat shoes/sandals that I can wear with any outfit and for all occasions....no idea what to buy yet, but I think I will know when I see it.. belum lagi...tunggu dulu my shipment sampai with my rak-rak kasut...untuk mengelakkan pembaziran...

Minyak Wangi

kadang-kadang rasa macam menjadi busuk semula di dalam LRT...saja nak beli satu simpan dalam handbeg to keep me smelling fresh. huhu...kena tunggu yang lain habis dulu, lagipun belum naik LRT lagi..

Umbrella...ella ella
penting untuk cuaca yang tak menentu and since I'll be walking a lot..nak beli yang rupa cam botol air ni for easy storage sudah tapi beli yang sempoi and tak comel langsung...sebab hari tu hujan, so beli je kat Cold Storage

Coffee Mug
I'm not a coffee person, but I'm soooo in love with the coffee at the building's canteen..but since it's not fancy like Starbucks, etc. whenever I ordered it to be taken away, they put it in a paper cup that is not really heat resistance...I ended up scalding myself the other day and now I'm scarred for life. :(
And I will save 40 cents by bringing my own mug.... baru beli tadi...kaler peach pink with 2 cats on it... meowww..now tak payah rasa serba salah kalau pakai entah siapa punya mug kat ofis


I-pad
saja mengada nak letak dalam list, sebab nak i-phone, but I know I won't use it anyway sebab skrin tak cukup besar untuk main games, internet or whatnot...laptop sekarang dah 4 tahun dah umur dia... and this is part of the motivation untuk bekerja keras dan bersabar. ;P after some considerations, will not be going for Ipad.... but maybe Iphone instead... tapi kena fikir dulu nak guna Digi ke Maxis nye plan... I ni loyal sikit.... tapi Maxis IValue Lite package ni macam menarik gak...

Bag
a bag sturdy and strong enough to hold all of the above...pun tak tau nak beli apa...but I would prefer something like this la...not a big fan of monogrammed bags.. 

 hahaha, berangan nak bag ni...kalau dalam 2k aku boleh lagi pejam mata, beli dan ikat perut selepas itu...sekali pergi kedai dia harga dekat nak 6k... tak nak aku....dahlah tak steady pun rasa bila letak kat bahu....huh....nasib...so I settled for one of these.. harga pun 1/10th je dari harga beg yang kat atas tu:


last-last pilih yang kaler grey tu walaupun dah mengidam nak yang bunga-bunga tu since the last 2 months... practicality rules y'all... and I'm already turning into a boring plain old maid anyway... :P


P/S: Also bought a Garmin Nuvi, I'm really clueless about driving in KL

2 comments:

kejora said...

whoaa...KL kah?!!bile2 jom lunch :) i like ur spirit...

~Am said...

okey...look for my name in your company's outlook..

Related Posts with Thumbnails