it all started masa aku tengah syok² tengok finale "Pilih Kasih" and was cheering happily (alone) when my friend's bro (Sofian Bujang) won the title Pelakon Lelaki Terbaik.
PPOPPPP!!!! and then, aku bau benda hangus...Raja Azura masa tu nak announce the winner for the next category, dan muka dia pun aku dah tak nampak lagi...sah! kena beli TV baru...
the next day, the quest for a new TV pun start, am thinking of getting an LCD TV...1st trip, pegilah dengan 2 rakan yang berbeza pendapat....I couldn't make up my mind, but was pretty sure that I wouldn't spend more than 2k on the new TV...tapi, bila I call my mum...this is what she said,
"Kalau nak beli TV kecik, baik beli computer je, or tengok TV kat laptop." My mum, who I expected to tell me to jangan mengada-ngada dan belilah TV cap ayam.
2nd trip, still could not make up my mind. 3rd trip, after dah research sikit² (although regrettably I should have done more)...I decided on a big ass, high end TV which is more than double my original budget. DAYM! And, top it off with a full HD upscaling DVD player complete with a 850W home theatre system (which I felt really stupid after the purchase sebab aku bukannya suka dengar TV kuat-kuat pon...kat movie pun sometimes I tutup telinga).
then, seperti biasa, a trip down the guilt lane....baru je nak pujuk diri that I deserve all that after working so hard and I need all the entertainment because Miri is boring and I'm all alone...my TC ajak gi Dubai...and AirAsiaX baru bukak route baru to UAE...guess what, I bought the tix...even tho I know it will be in between 2 overseas trip and everything is expensive in Middle East....double daym...
bila dah bukak website AA, startla gatal tangan....managed to book a weekend trip to hometown sometime next year (I've taken care all this year's trip)....and also flight to attend a friend's wedding (which costs more than the UAE return trip because of the date she chose!)...
and, I'm going to KL next week for work...gonna take one day off for shopping raya...need to spend on hotel for that oso...not to mention barang-barang yang nak dibeli....then, nak gi Brunei for annual puasa trip tengok kain....then, I ordered one set of diet food for puasa, since I'm starting to really feel the appearance of love handles (or FAT)....Amalia, Amalia....apsal tetiba melampau ni...nak raya lagi lepas ni....
AAAGHGHGHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dahla tadi, kawan aku cakap gula kat pasar dah habis, macam mana nak buat kuih raya ni....Cik F yang kerja kat kilang gula jauh sangatla pulak...
p/S: ada hati pulak tu nak beli Nintendo Wii
1 comment:
share laa gmbr lcd tuuu..hehe..and jom kite beli xbox360.. ;p gmbr wii tak elok kt lcd..ni org kedai ckp lah..xtau btol ke tak..
btw, takpe lah spend sket, bukannye ko slalu shopping unnecessarily pon kt miri tu..hehehe..
Post a Comment