tapi, baru-baru ini, "perempuan itu" sudah habis la pulak....
it took me a month actually before I decided to buy "That Gal"...the justification was I need it for Raya and it's the only makeup item that I'm buying for Raya this year anyway....
so, bila dia habis, hati ini teragak-agak semula nak beli ke tidak....despite the rave reviews and the fact that I'm loving it....ia juga:
- mahal: RM129 for 11ml and it only lasted me for 2 months.
- midday muka saya akan mula berminyak
- because it is pink-based, during days when the weather is very hot, muka saya yang memang senang nak merah ni menjadi merah menyala lagi
- it doesn't really have SPF properties
- membazir je saya beli blusher sebab with "That Gal", I don't really need it anymore
- saya still kena tepek bedak Miyami saya tu lebih sebab coverage "That Gal" tak menyeluruh sangat...
So, since masa benda tu habis I kat Miri and minggu depan tu baru I pegi KL lagi....hati sudah tak senang duduk....so since pergi Skin Food to replenish my moisturiser, ternampakla benda ini:
Skinfood Peach Sake BB Cream
Sales assistant tu cuba-cuba sikit kan skin saya....and saya yang tengah mamai membeli dan bawa balik rumah dan pakai...so far, this is what I think of it (after 2 minggu lebih pakai):
- murah: RM44.90 for 30ml....even though susah nak kontrol volume yang keluar sekali picit, but I'm sure it will last more than 2 months
- muka lambat sikit nak berminyak, but it's not easily washed-off by water macam That Gal...kena guna facial wash jugak
- yellow-based and it only come in 2 tones; fair and natural. I pakai natural punye. Yang fair tu kalau cina bolehla pakai.
- SPF20 uols!
- boleh pakai blusher pada hari-hari menggatal
- dia tak tebal, but then kalau tak payah tepek bedak pun takpe....I still letak bedak sikit² kat T-Zone though
for reviews pasal BB Cream ni, sila pergi sini ---> CLICK
I'll post my photos for you to see the difference la between pakai "That Gal" ngan Skinfood BB Cream ok...sekarang tengah ada sikit problem mau upload.
*NOTE: BB Cream stands for Blemish Balm Cream

2 comments:
wait... blusher utk hari menggatal? hahaha
oops....did I say that? ;P
Post a Comment